کلینیک مجازی پرسش و پاسخ
س12 : لطفا در مورد اسماء افعال توضیح دهید .
جواب : اسماء افعال سه قسمند : 1- اسماء افعالی که معنی امر دارند مانند روید ( مهلت ده ) حی( شتاب کن ) صه ( ساکت شو ) هاک ، دونک ( بگیر ) تعال ( بیا ) علیک ( برتست - مواظب باش ) آمین ( اجابت کن ) 2- اسماء افعالی که معنی مضارع دارند مانند : اف ( دلم تنگ می شود ) اوه ( درد دارم ) بخ ( به به - ستایش می کنم - درشگفتم ) 3- اسماء افعالی که معنی ماضی دارند مانند هیهات ( دور شد) شتان ( جدا شد) سرعان ( شتاب کرد ) اسم فعل معنی هر فعلی که دارد عمل همان فعل را می کند اگر معنی فعل لازم دارد تنها فاعل می خواهد مانند : هیهات الصین ( چین دور است ) و اگر معنی فعل متعدی دارد مفعول نیز می گیرد مانند: روید المدیون ( بدهکار را مهلت ده )
+ نوشته شده در چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴ ساعت 21:4 توسط
|